Mindfulness til skoler

og institutioner

 

Skal din institution være en stærk rollemodel for den næste generation?

Aldrig har der været større fokus på trivsel. Ifølge WHO vil stress og depression blive en af de største sygdomsfaktorer i år 2020. Hvis børn og unge lærer at integrere mindfulness og mentaltræning i opvæksten vil vores samfund se ganske anderledes ud.

 

Et af de mest effektive redskaber til trivsel i hverdagen er mindfulness.

Mindfulness skal integreres for at virke optimalt. Derfor tilbyder jeg et længere forløb for at optimere virkningen.

Igennem dette tilbud kan elever:

  • lære at forebygge og håndtere mobning, stress og sygdom

  • opbygge selvværd og selvtillid

  • hæve koncentrationsniveauet i undervisningen og generelt

  • skabe en behagelig og anerkendende trivsel i hverdagen

DET PRAKTISKE FORLØB

 

Selve mindfulness-timerne vil finde sted på jeres adresse med mig Naia Elisabeth Hübschmann som instruktør.

Jeres skole samler en gruppe elever én gang om ugen i 45 minutter.

Her vil deltagerne introduceres for ugens fokuspunkt, vi vil lave nogle mindfulnessaktiviteter for derefter at blive guidet ind i en tilstand af indre ro og opmærksomhed. Igennem de 45 minutter, vil deltagerne få ro til selv at danne mere fokus på deres indre styrker og opmærksomhed på deres personlige situation i forhold til ugens fokus.

Ideer til fokus:

  • Mobning og forebyggelse

  • Stresshåndtering og forebyggelse

  • Venskaber - støtte og opbakning

  • Håndtering af svære problemstillinger i skolelivet

  • Fritid og skoleliv i harmoni

  • Personlig udvikling i hverdagen

 

KORT SAGT

Der er ikke tale om en længerevarende ”afbræk” i skolegangen, men et 45 minutters mentalt rum, hvor elever kan tage sig tid til at restituere og opnå det tomrum, som giver plads til trivsel.